Jak a čím vybavit domácí pracovnu, aby šla práce od ruky?
J

Pokud pracujete z pohodlí vašeho domova, měli byste dbát na to, aby toto pohodlí nebylo jen součástí často užívaného frazému, ale aby se ve vaší pracovně skutečně zhmotnilo. Proto se podíváme na to, jak a čím vším vybavit dobrou domácí pracovnu, aby se vám šla doma práce jako po másle.

photo 1499951360447 b19be8fe80f5 e1552676995813

Jak začít?

Nejprve je samozřejmě potřeba si vyjasnit, kde se bude pracovna nacházet. Něco jiného je, když máte volný celý jeden pokoj, který můžete pro tyto účely obětovat. A něco jiného je, když máte v bytě vyčleněný jenom pracovní kout. Ale i tam se dá docela dobře vybudovat kvalitní pracovna. Přesto je několik nezbytností, bez kterých to zkrátka a dobře nepůjde…

Nezbytné vybavení do každé pracovny

Pokud to s prací myslíte opravdu vážně, tak se neobejdete bez pořádného stolu a kancelářské židle, ve které vydržíte sedět i dlouhé hodiny. Není tedy rozhodně dobrý nápad popadnout jednu z nepotřebných židlí, které se vám válí doma a umístit ji k nějakému stolu, na ten postavit počítač a prohlásit místo za pracovnu.

photo 1547043736 b2247cb34b01

Začněme tedy stolem.

Stůl by měl především mít dostatečně velkou pracovní desku, která postačí všem vašim potřebám. Myslete na to, že i přesto, že si zpočátku vše budete pečlivě zakládat do připravených šanonů a přihrádek, může se občas stát, že se budou předměty na stole nevysvětlitelně hromadit. To je naprosto běžný úkaz, se kterým byste měli počítat už při výběru velikosti desky, protože potom už bude pozdě.

Výška, tvar i materiál, které hrají prim

Výška stolu by měla být taková, abyste se nemuseli k práci krčit. I proto není od věci si pořídit stůl s nastavitelnou výškou. Co se týče tvaru, tak se zpravidla setkáme s klasickým obdélníkem a stolem ve tvaru písmene L. Oba mají něco do sebe, ale zde záleží spíše na rozvržení místnosti a vašich preferencích. Materiál stolu by pak měl být takový, který něco vydrží a bude se snadno čistit. Ideální je z tohoto pohledu tedy dřevo nebo lamino, které se používá nejčastěji. Zároveň by deska neměla mít lesklý povrch, který odráží světlo. To by mohlo přece jenom rušit.

Luxusní kancelářský stůl Island
Luxusní kancelářský stůl Island

A pokračujme židlí.

Pokud jste vybrali dobrý stůl, je velký kus práce za vámi, ale zdaleka ne všechna. Samozřejmě jej musíme doplnit i o vhodnou a pohodlnou kancelářskou židli. Těch existuje nepřeberné množství a je potřeba si hlídat určité parametry.

Seďte si jako v bavlnce

Prvním z nich je sedák židle, který by měl být anatomicky tvarovaný pro pohodlnější a také zdravější posezení. Samozřejmě musí být výškově nastavitelný tak, aby bylo možné sedět, jak se má. Tedy s oběma nohama pevně na zemi, kdy kotníky svírají pravý úhel a stehna jsou rovnoběžně s podlahou.

Opřete se do toho

Další neméně důležitá věc je opěrák. Ten musí být rovněž polohovatelný a stejně tak musí mít i ten správný tvar. Měl by kopírovat tvar páteře, přičemž silnější oporu by měl nabízet zejména v oblasti beder. V případě, že židle nemá bederní opěrku dostatečnou, je zpravidla možné ji dokoupit zvlášť. Co se zmíněného polohování týče, nejlepší je zakoupit židli se synchronní mechanikou, která ovládá polohu sedáku i opěrky zároveň přesně tak, jak potřebujete. Tato vychytávka se samozřejmě promítne i do ceny, kterou za ni zaplatíte, avšak pokud pracujete několik hodin denně, rozhodně se nevyplatí škudlit, protože v případě kancelářské židle nejde o parádu, ale o vaše pohodlí a zdraví.

Maximum pro pohodlí

Dále by měla mít židle pohodlné podpěrky loktů a může i nemusí mít kolečka. Ta jsou buďto pogumovaná nebo ne, přičemž ty s gumovou úpravou volte na takový typ podlahové krytiny, u kterého hrozí poškrábání.

Kancelářská Židle Dayton
Kancelářská Židle Dayton

A teď jsou na řadě doplňky, bez nichž se neobejdete

Když máte výběr toho nejdůležitějšího, tedy dobrého stolu a pohodlné židle, za sebou, můžeme směle vplout do vod kancelářských doplňků, ve kterých je rozhodně potřeba zalovit.

Základem je organizace

Abyste vždy a o všem měli ve své domácí pracovně přehled, pořiďte si nějaký pěkný organizér. Praktické organizéry jsou vyráběny jak do skříní, tak i v různých designech přímo na stůl či polici. Některé kousky se dají ale zavěsit třeba i na zeď. Takové příslušenství dokáže skrýt hromady papírů a dodá vaší pracovně řád, kterého je opravdu třeba. Stejně tak je potřeba dbát na to, aby měly i vaše psací potřeby své jasně určené místo, a i na ně si pořiďte nějaký stojánek či krabičku. Tady se dá samozřejmě vystačit i s plechovkou od kávy.

photo 1544396821 4dd40b938ad3 e1552677581359

Pohodové uklízení zaručeno!

A aby byl v pracovně opravdu pořádek, je potřeba pravidelně likvidovat to, co už není potřeba. Nejčastěji papíry a všelijaký jiný kancelářský nepořádek. Takže odpadkový koš budete potřebovat rozhodně taky. A dnes už není problém sehnat dokonce i skladné a pěkné koše na tříděný odpad. Takže můžete do jednoho koše vyhodit jak nepovedené dokumenty, tak třeba obal od svačiny.

Abyste měli své myšlenky a plány na očích

Jestli si sem tam potřebujete udělat takovou poznámku, na kterou nechcete jen tak zapomenout nebo ji někde vytratit, tak si kupte tabuli, na kterou si ji budete moct zapsat. Popřípadě pak můžete zvolit kombinaci nástěnky a tabule, takže na nástěnku si můžete poznámky nebo různé obrázky jednoduše připíchnout a na nástěnku pak napsat, co je třeba.

 

Samozřejmě je toho ještě daleko více, co se může hodit (kupříkladu hodiny či trezor), ale s tímto si rozhodně ve své pracovně vystačíte a práce vám půjde jistě pěkně od ruky. A hlavně k vaší spokojenosti.

Nové články

Podobné články

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here